Pages

Sunday, May 5, 2013

Tika Bidadari BERBISIK~












Daripada Ummu Salamah, katanya,
"Aku bertanya, "Wahai Rasulullah! Adakah wanita 
di dunia lebih baik atau bidadari?"
Jawab baginda s.a.w.
"Wanita di dunia lebih baik
daripada bidadari sebagaimana yang zahir
lebih baik daripada yang batin..."
-Riwayat al-Thabarani


Alhamdulillah. Bertambah lagi koleksi bahan bacaan peribadi. Sangat teruja occay!
It's one of my favourite books & I really enjoy myself reading it :)
Bagi kaum wanita yang sedang berusaha mempertahankan jati diri sebagai
seorang bidadari dunia, buku ini amatlah sesuai dijadikan sebagai makanan jiwa
dan fikiran anda . Terdapat banyak kandungan yang menarik untuk dibaca bagi
mengukuhkan keyakinan diri kaum wanita. In syaa Allah, naskhah yang dipersembahkan 
oleh Siti Farrah Shahwir & Noraini Ismail ini dapat membantu kita untuk terus hidup
bernafaskan kalimah syahadah. Sememangnya bukan mudah namun kita
haruslah bijak mengemudi akal yang telah dikurniakan-Nya. 
In Syaa Allah Ta'ala :)


And i really love this poem. I found it in the book.

Dahulu aku tidak mengerti.. 
Erti cintaku padamu ya Rasullullah..
Aku sukar memahami perjuanganmu dan pengorbananmu..
Malah aku tidak merasa detik penderitaanmu..
Dan aku sangat sesali kini..
Tatkal senja mula berlabuh..
Laut asyik merungkap penat dan letih..
Terimalah janji baruku..
Untuk mengenalmu dan mencintaimu..
Terimalah aku sebagai umatmu..
Kerana rupanya aku rindu...

-Siti Farrah Shahwir-


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...